Inovasi Perancangan Virtual Animasi Kelas Pembelajaran Online KampusKita: IMERSIF
Abstract
The role of online-based learning classes in all levels of education is a learning system that makes things that are prioritized in the Covid-19 which has hit since the early 2020. Indonesia in 2022 has entered a period of normalization, where the learning system in class online is still very much needed, but in this case the thing that is needed is an effective learning system innovation. In this case the immersive -based learning system program is an innovation solution that can provide the right solution in answering needs. Campuskita, is a visual campus in the world of metaverse, which can provide immersive online learning solutions that can be implemented to online class learning systems in all universities in Indonesia.
Downloads
Hak cipta jurnal ini ditugaskan untuk KALBISCIENTIA sebagai penerbit jurnal berdasarkan pengetahuan penulis, sedangkan hak moral publikasi merupakan milik penulis. Setiap publikasi cetak dan elektronik dapat diakses secara terbuka untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Dewan editorial tidak bertanggung jawab atas pelanggaran hak cipta kepada pihak lain selain dari yang telah disebutkan sebelumnya. Reproduksi bagian mana pun dari jurnal ini (dicetak atau online) hanya akan diizinkan dengan izin tertulis dari KALBISCIENTIA: Jurnal Sains dan Teknologi.