Penerapan Technopreneur Dasar Bagi Guru-Guru Pendidikan Anak Usia Dini Dan Sekolah Dasar Tingkat Kecamatan Cikarang
Abstract
Teachers at Early Childhood Education (PAUD) and Elementary Schools (SD) have the daily task of teaching and honing skills and learning materials. Teachers must improve their abilities in any field, including the ability in the field of entrepreneurship. This study aims to implement entrepreneurial values for PAUD and SD teachers at the Cikarang District level and develop entrepreneurial technology through the creation of a simple blog so that it is beneficial for PAUD and SD teachers at the Cikarang District level. The final result of this research is an analysis of the results of questionnaires to respondents who stated that it is important to apply technopreneurs in schools and also provide solutions by creating a simple blog website in marketing students' products or works
Downloads
Hak cipta jurnal ini ditugaskan untuk KALBISCIENTIA sebagai penerbit jurnal berdasarkan pengetahuan penulis, sedangkan hak moral publikasi merupakan milik penulis. Setiap publikasi cetak dan elektronik dapat diakses secara terbuka untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Dewan editorial tidak bertanggung jawab atas pelanggaran hak cipta kepada pihak lain selain dari yang telah disebutkan sebelumnya. Reproduksi bagian mana pun dari jurnal ini (dicetak atau online) hanya akan diizinkan dengan izin tertulis dari KALBISCIENTIA: Jurnal Sains dan Teknologi.