Pengembangan Gim Edukasi Jenis Tipe Data dalam Pemrograman untuk Pelajar Tingkat SMA dan SMK
Abstract
The reason behind this research is to develop an education game for student in SMA and SMK level to teach them about a concept in programming, that is data types. The researcher used Unity Game Engine and a game development framework called Game Development Life Cycle (GDLC) that comprised of 6 stages: Initiation, Pre-Production, Production, Testing, Beta, and Release. Development of the game only use assets that is free and/or made by researcher. The output of this research is a game called “Mari Berdata” that can be played for free on Desktop platform like PC or laptop. Respondents of Beta phase has also mentioned that they learn something new about data types after playing “Mari Berdata”.
Downloads
Hak cipta jurnal ini ditugaskan untuk KALBISCIENTIA sebagai penerbit jurnal berdasarkan pengetahuan penulis, sedangkan hak moral publikasi merupakan milik penulis. Setiap publikasi cetak dan elektronik dapat diakses secara terbuka untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Dewan editorial tidak bertanggung jawab atas pelanggaran hak cipta kepada pihak lain selain dari yang telah disebutkan sebelumnya. Reproduksi bagian mana pun dari jurnal ini (dicetak atau online) hanya akan diizinkan dengan izin tertulis dari KALBISCIENTIA: Jurnal Sains dan Teknologi.