STREAMING http://ojs.kalbis.ac.id/index.php/streaming <p><strong>STREAMING Business Journal</strong> adalah jurnal akses terbuka akademik yang bertujuan untuk mempromosikan integrasi manajemen dan bisnis. Fokusnya adalah menerbitkan makalah tentang manajemen dan bisnis. Makalah yang dikirimkan akan ditinjau oleh komite teknis jurnal. Semua artikel yang dikirimkan harus merupakan artikel asli, hasil penelitian yang sebelumnya tidak pernah dipublikasikan, eksperimental atau teoritis, dan akan ditinjau oleh reviewer. Artikel yang dikirimkan ke jurnal harus memenuhi kriteria ini dan tidak boleh sedang dipertimbangkan untuk publikasi di tempat lain. Naskah harus mengikuti gaya jurnal dan dapat ditelaah dan diedit.</p> <p><span style="font-size: 11.0pt;"><strong>Diterbitkan 2 kali setahun, Maret dan September</strong></span></p> en-US ignatius.sumbogo@kalbis.ac.id (Ignatius Ario Sumbogo) ignatius.sumbogo@kalbis.ac.id (Ignatius Ario Sumbogo) Tue, 30 Jan 2024 07:04:03 +0000 OJS 3.1.2.4 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 E-WOM, Kepercayaan Konsumen, dan Minat Konsumen dalam Membeli Produk Fashion di E-Commerce http://ojs.kalbis.ac.id/index.php/streaming/article/view/3276 <p><em>The growing number of online purchases each year shows how appealing the e-commerce sector is today. This study focuses on how consumer trust serves as a mediator between e-WOM and consumer interest. In this research, one hundred millennials are involved as respondents. The study samples consisted of women, millennials, living in DKI Jakarta who actively engaged in e-commerce. The results of this study found that consumer interest in engaging in e-commerce transactions is influenced by electronic word-of-mouth (E-WOM). Similarly, customer trust affects consumers' purchasing intentions to buy fashion products in e-commerce. Lastly, this study demonstrates the function of consumer trust as a mediating variable in the relationship between e-WOM and millennial enthusiasm for buying fashion products through e-commerce.</em></p> <p><em>Keywords : e-WOM, trust, purchasing intentions. </em></p> Virgo Simamora Copyright (c) 2024 STREAMING http://ojs.kalbis.ac.id/index.php/streaming/article/view/3276 Fri, 29 Dec 2023 00:00:00 +0000